Persbericht - Maison365 verdubbelt omzet

ONLINE PERSONAL SHOPPING SERVICE MAISON365 VERDUBBELT OMZET IN 2021

Haarlem, 2 november 2021. Maison365, een online personal shopping service voor vrouwen, heeft haar omzet in de eerste 3 kwartalen van 2021 in Nederland zien verdubbelen. De service weet een groot aantal nieuwe klanten aan te trekken en bedient nu meer dan 25.000 vrouwen met personal shopping. De gemiddelde netto omzet per order is met meer dan 20% gestegen. Op basis van het succes in Nederland heeft Maison365 haar activiteiten eerder uitgebreid naar België en in het komende kwartaal komt de service beschikbaar voor de Duitse markt.

Meer dan 125 internationale modemerken met een persoonlijk styling advies
Maison365 biedt een shopping service met styling advies op maat speciaal voor vrouwen. De service is gebaseerd op de mix-en-match filosofie van fashion ondernemer en styliste Danie Bles die het bedrijf in 2016 mede oprichtte. Na een online intake met een persoonlijke styliste ontvangen klanten thuis een box met zorgvuldig samengestelde kleding sets van voornamelijk boetiek merken helemaal afgestemd op hun styling wensen om te passen en te combineren met elkaar en/of met items uit hun eigen garderobe: Mix-en-match. Wat niet bevalt kan eenvoudig worden teruggestuurd. Alleen de items die worden gehouden worden in rekening gebracht.

Maarten Valk, medeoprichter en CEO van Maison365 zegt: “Er is een overweldigend aanbod van kleding webshops online. Wij merken dat veel klanten door de bomen het bos niet meer zien en behoefte hebben aan advies en inspiratie. Bij Maison365 kunnen klanten het shoppen overlaten aan hun eigen persoonlijke styliste. Dat wordt erg goed ontvangen.”

Succesvol door data en persoonlijke aanpak
Via de online intake en de feedback van klanten bouwt Maison365 een gedetailleerd dataprofiel op. Daarnaast gaan de stylistes van het bedrijf uitgebreid met hun klanten in gesprek via email, telefoon of WhatsApp om de wensen verder af te stemmen. Bij iedere kledingbox wordt het profiel van de klant verder verrijkt.

Over Maison365
Maison365 is een snelgroeiende online personal shopping service voor vrouwen. Het bedrijf is in 2016 opgericht, gebaseerd op een idee van fashion ondernemer en styliste Danie Bles om personal shopping beschikbaar te maken voor een breder publiek, gebruikmakend van de mogelijkheden van internet en big data. Maison365 biedt vrouwen de mogelijkheid om op basis van hun styling profiel een persoonlijk styling advies inclusief een aantal kledingsets thuis te ontvangen om te passen en te combineren met elkaar en/of met items uit hun eigen garderobe. Maison365 beschikt over een brede collectie van circa 125 bekende internationale modemerken. Op basis van de styling profielen van haar klanten en de personal shopping verkopen bouwt Maison365 een omvangrijke database op waarmee de service voor de klant doorlopend kan worden verbeterd. Bij Maison365 werken 25 stylistes; de service is beschikbaar in Nederland, België en binnenkort in Duitsland.