Persbericht - Maison365 breidt uit naar Duitsland

Haarlem, 16 juni 2022 –  Na Nederland en België ook actief in Duitsland.
Sinds deze maand betreedt de Nederlandse personal styling service Duitse markt. In 2021 verdubbelde Maison365 al haar omzet in Nederland en sprak al ambities uit voor een uitrol naar Duitsland in 2022. Op basis van het succes in Nederland heeft Maison365 haar activiteiten al eerder uitgebreid naar België. Na de soft-launch eerder dit jaar is het moment officieel aangebroken om tot de Duitse markt toe te treden met www.maison365.de. Het team is dan ook uitgebreid met meerdere Duitse personal stylistes die klaar staan om de Duitse klanten op te vangen en van passend styling advies te voorzien.

Internationale groei en onderscheidend vermogen
Maarten Valk, CEO Maison365: “We zijn trots dat we deze stap zo snel kunnen nemen. Maison365 maakt momenteel een gezonde groei door en daar past een internationale uitrol bij. We willen dat Maison365 de nummer één personal styling service wordt in Nederland en omringende landen.”

Helemaal nieuw is het online personal styling concept niet in Duitsland. Het onderscheidend vermogen van Maison365 zit volgens Maarten Valk in de combinatie van persoonlijke service en het uitbesteden van shopping voor hun klanten enerzijds en de platform benadering waar merken en stylistes op in kunnen pluggen. Op die manier krijgt de klant het beste van online, gemak en persoonlijke service bij elkaar.

Succesvol door data en persoonlijke aanpak
Via de online intake en de feedback van klanten bouwt Maison365 een gedetailleerd dataprofiel op. Daarnaast gaan de stylistes van het bedrijf uitgebreid met hun klanten in gesprek via e-mail, telefoon of WhatsApp om de wensen verder af te stemmen. Bij iedere kledingbox wordt het profiel van de klant verrijkt.

Over Maison365
Maison365 is een snelgroeiende online personal shopping service voor vrouwen. Het bedrijf is in 2016 opgericht, gebaseerd op een idee van fashion ondernemer en styliste Danie Bles om personal shopping beschikbaar te maken voor een breder publiek, gebruikmakend van de mogelijkheden van internet en big data. Maison365 biedt vrouwen de mogelijkheid om op basis van hun styling profiel een persoonlijk styling advies inclusief een aantal kledingsets thuis te ontvangen om te passen en te combineren met elkaar en/of met items uit hun eigen garderobe. Maison365 beschikt over een brede collectie van circa 125 bekende internationale modemerken. Op basis van de styling profielen van haar klanten en de personal shopping verkopen bouwt Maison365 een omvangrijke database op waarmee de service voor de klant doorlopend kan worden verbeterd. Bij Maison365 werken 25 stylistes; de service is beschikbaar in Nederland, België en Duitsland. Maison365 is in 2021 genomineerd voor de MT/Sprout Challenger 50: de lijst met vijftig meest uitdagende, innovatieve en snelgroeiende bedrijven van Nederland.